26 Kasım 2013

Salçalı Tavuk

Ben genelde pratik ve lezzetli tarifleri severim ancak bu yemekten daha pratiğini görmedim :)


     Malzemeler;
  • 1/2 kg tavuk eti 
  • 1 adet soğan
  • 2-3 yemek kaşığı domates salçası
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı yenibahar
     Hazırlanışı;
  • Tavuk etini yıkayıp tencerede haşlıyoruz. Tavuğu haşlarken içerisine küçük boy kabukları soyulmuş bütün bir soğan, 1-2 adet defne yaprağı ve 3-5 adet tane karabiber eklerseniz çok daha lezzetli bir tavuk - tavuk suyu elde etmiş olursunuz. 
  • Tavuk eti haşlandıktan sonra çok küçük olmayacak şekilde didikliyoruz. Tavada yemeklik doğranmış soğanı kavuruyoruz, tavuk etlerini de ekleyip harmanlıyoruz. Salçayı ekleyip birlikte bir kaç dakika kavuruyoruz, tavuk suyundan üzerine çıkacak kadar ekleyip baharatları da ekleyip kapağı kapalı bir şekilde suyunu biraz çekene kadar pişiriyoruz. 
  • Ben tavuğun yanına pirinç pilavını çok yakıştırıyorum, dilerseniz yanına, dilerseniz de benim gibi bir kasenin içerisine tavuk ve sonra pilavı koyup ters çevirerek servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder