23 Aralık 2013

Ev Yapımı Şeker Hamuru

Görüntüsü ne kadar cezbetse de, içerisinde tam olarak ne olduğunu bilmediğim hazır şeker hamurlarından almak istemedim bugüne kadar.. Dolayısıyla şeker hamurlu kurabiyeler, muffinler yapmak bana çok uzak geliyordu.. Jelibondan ve marshmallowdan yapıldığını öğreninceye kadar :) Bir kaç sitede görünce de hemen denedim, sonuç gayet başarılıydı. Hem sağlıklı, hem de çok lezzetli..

     Jelibon ile Yapılan Şeker Hamuru
     Malzemeler;
  • 100 gr jelibon
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 çimdik tuz
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Margarin (üzerine sürmek için)
     Hazırlanışı;
  • Ben jelibon olarak bim'de satılan jelly belly kullandım. Gördüğüm kadarıyla hep bu marka kullanılmış, başka markalarla nasıl olur bilemiyorum o nedenle ilk deneme olarak bu markayı kullandım.
  • Jelibonları cam bir kaseye koyuyoruz. Yarısına kadar su koyduğumuz tencereye kaseyi oturtuyoruz ve benmari usulü jelibonları eritiyoruz. Bu aşamada jelibonlara sıcak su değmemesine dikkat etmek gerekir.
  • Jelibonlar eriyene kadar ara ara karıştırıyoruz.
  • Isının çok fazla olmamasına dikkat etmek gerekiyor. Jelibonlar zaten kısa sürede eriyecektir. Eridikten sonra pudra şekerinin yarısını, tuzu ve suyu ekliyoruz, hızlı bir şekilde karıştırıyoruz. 
  • Daha sonra karıştırma kabına bir miktar pudra şekeri döküyoruz ve şeker hamurunu kaba alıyoruz. Yine bir püf noktası olarak pudra şekerinin tamamını bir anda eklememek gerekir.
  • Elimizle hamur yoğurur gibi değil de, pudra şekerini yedirecek şekilde dış kısımdan yoğurmaya çalışıyoruz. Gerektikçe pudra şekeri ekliyoruz. Yoğurma aşamasında eğer elinize şeker hamuru yapışırsa, bir miktar pudra şekeri alıp elinizi ovuşturarak hamuru çıkartabilirsiniz. Ben pudra şekerini 1 su bardağından az kullandım. Ele yapışmayacak (ya da çok az yapışacak) yumuşak bir hamur elde edince daha fazla eklemenize gerek yoktur. Pudra şekerini çok koyarsanız sert bir hamur olacaktır. 
  • Pudra şekeri eklerken en önemli kısım, yavaş yavaş pudra şekerini ekleyip yedirmek ve gerektikçe pudra şekeri almaktır.
  • Hamur toparlandıktan sonra üzerini margarin ile yağlıyoruz. Streç film ile her tarafını kaplayacak ve hava almayacak şekilde bir kaç kere sarıyoruz. 
  • Bu şekilde oda sıcaklığında hava almayan bir kap içerisinde muhafaza edebilirsiniz.
     Marshmallow ile Yapılan Şeker Hamuru
     Malzemeler;
  • 150 gr Marshmallow
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 çimdik tuz
  • 250 gr (1 paket) pudra şekeri 
  • Margarin (üzerine sürmek için)
     Hazırlanışı;
  • Marshmallow olarak pembe-beyaz karışık renkli Haribo Chamallows kullandım. Açık pembe-turuncu şeker hamuru yaptığım için sadece beyaz renkleri ayırıp beyaz şeker hamuru yaptım. Yapım aşamaları yukarıdaki gibi olacak, sadece pudra şekeri miktarı biraz daha fazla gerekiyor. Ben yaklaşık 1 paket pudra şekeri kullandım ancak yukarıda da belirttiğim gibi, pudra şekerinin tamamını bir anda eklemiyoruz, aşama aşama ekliyoruz. Bu nedenle daha az veya daha fazla pudra şekeri gerekebilir.
  • Yapım aşamalarının fotoğrafları şu şekilde;
  • Bu da başka bir jelibon ile yaptığım şeker hamurunun aşamaları;
  • Şeker hamurlarını kullanmadan önce en az 1 gece bekletmek gerekiyor. Farklı jelibonlar kullanarak farklı renklerde ve tatlarda şeker hamuru elde edebilirsiniz. Fotoğraflarda çok belli olmasa da, ben bu renkleri sevdim. Daha net renkler elde etmek isterseniz beyaz marshmallowdan şeker hamuru yapıp içerisine gıda boyası ekleyebilirsiniz. 

    8 yorum:

    1. gözümde büyüttüğüm kadar yokmuş ilk fırsatta deneyeceğim canım ellerine sağlık bana da beklerim :) betiilehayattadinda.blogspot.com

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teşekkür ederim :) kesinlikle denemelisin gerçekten çok kolay :) blogunu takibe aldım ve geniş bir zamanda tek tek inceleyeceğim yazılarını.. sevgiler

        Sil
    2. Merhaba,
      Ne güzel anlatmışsınız.. Marshmallow dan denemiştim ama jelibonda ilginç olur. Renk olarak en azında farklı renkler elde edilir:)

      http://semihaninkekevi.blogspot.com.tr/ bana da beklerim :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Jelibondan yapılan şeker hamuruyla renk çeşitliliğinin yanı sıra jelibon tadında kurabiyeler yapmış oluyoruz :) çok lezzetli oluyorlar.. ben de sizi takibe aldım, sevgiler :)

        Sil
    3. Bir türlü cesaret edemiyordum.çok ayrıntılı anlatmışsınız.denicem yakın zamanda bloğumada beklerim sevgiler...
      http://balmutfakta.blogspot.com.tr/

      YanıtlaSil
    4. 1 gece bekletmeden olmaz mi

      YanıtlaSil
    5. Jelibon ve marşmola güveniomusun

      YanıtlaSil
    6. Saglikli mi? Jelibon ve marshmallow un icerigini okumalisiniz.

      YanıtlaSil