3 Ocak 2014

Tarhana Çorbası

Çocukken bu çorbayı nasıl sevmiyorsam şimdi o kadar seviyorum. Faydaları ve içinde bir sürü besin kaynağını barındırdığını öğrendikten sonra da daha bir iştahla tüketiyorum. Ben Annemden aldığım ev yapımı tarhana ile yapıyorum bu çorbayı, evde tarhana yapmayı hiç denemedim, çok zahmetli ve uzun süreçte yapıldığını biliyorum sadece :)


Tarhana çorbası hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya bakabilirsiniz.


     Malzemeler;
  • 4-5 yemek kaşığı tarhana
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvıyağ
  • Tuz
  • Soğuk su
     Hazırlanışı;
  • Tencereye yağ ve salçayı koyup salçayı birkaç dakika kavuruyoruz. Daha sonra tarhanayı ekleyip karıştırıyoruz. 
  • Salçayla bütünleşene kadar eziyoruz ve beraber birkaç dakika daha kavuruyoruz. Soğuk suyu azar azar ekliyoruz ve ekledikçe topaklanmaması için sürekli karıştırıyoruz. Bu aşamada çırpma teli kullanabilirsiniz. Kıvamına göre yaklaşık 3-4 su bardağı su ekledikten sonra tuzunu ekliyoruz ve orta ateşte kaynayana kadar, daha sonra kısık ateşte en az 15 -20 dakika pişiriyoruz. 
  • Tarhana çorbası bekledikçe katılaşan çorbalardandır. Bu nedenle gerekirse bir miktar su eklenip tekrar kaynatıldığında eski kıvamına gelecektir. 
  • Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder